Ogólne zasady gwarancji
Ogólne zasady gwarancji
Okres gwarancji liczony jest od dnia sprzedaży tj. daty podanej na fakturze zakupu wystawionej przez sprzedawcę.
W przypadku stwierdzenia wad fizycznych elementów i komponentów Biuro Techniczno-Handlowe Technolight Tomasz Matkowski zobowiązuje się, w zależności od stopnia wady fizycznej i możliwości jej usunięcia, do:
- usunięcia wady fizycznej sprzętu,
- wymiany sprzętu na wolny od wad,
- zwrotu kosztów zakupu wadliwego sprzętu wraz z wystawieniem faktury korygującej.
Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w rzeczy sprzedanej.
Wyłączenia i ograniczenia gwarancji
Gwarancja nie obejmuje i jest wyłączona w przypadkach:
- Uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przyczynami zewnętrznymi, a nie zawinionymi
przez Dostawcę; - Uszkodzeń zapłonników, stateczników, kondensatorów w wyniku występowania przepięć w
sieci elektrycznej; - Uszkodzeń spowodowanych niewłaściwą instalacją;
- Przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonywanych przez użytkownika lub osoby trzecie;
- Niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania i konserwacji;
- Niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją montażu instalacji oprawy, podłączenia oprawy do
zasilania innego niż wskazany przez producenta; - Samowolnych napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych bez zgody producenta;
- Zjawisk losowych jak: pożar, wyładowania atmosferyczne;
- Uszkodzeń korpusów i kloszy w wyniku działania środków chemicznych i mechanicznych;
- Naturalnego zużycia;
- Wynikających z użytkowania w niewłaściwym środowisku;
- Innych przyczyn leżących po stronie użytkownika lub osób trzecich.
W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacji klient ponosi koszty szczegółowych analiz w laboratorium producenta, koszty transportu sprzętu oraz wszelkie inne koszty poniesione przez Gwaranta niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
Zgodnie z art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego, wyłącza się odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.